CompTrain workshop
14.00-15.30
Levezető elnök: Mlinarics József, MATISZ
14.00-14.15 | A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei Kovács István Béla, SZMM (előadásanyag ) A gazdasági, technológiai, társadalmi kihívásokhoz igazodó alkalmazkodás segítése, képzés útján. Versenyképes tudás biztosítása és megújítása szakképzéssel, felnőttképzéssel. A képzési rendszer átalakításának igazodása a változó igényekhez. A szakképzés és felnőttképzés összehangolt fejlesztése. A gazdaság szereplőinek bevonása a képzési rendszer átalakításába. | | | 14.15-14.30 | Az OKJ új informatikai szakmái és a digitális kreatív iparágak Sediviné Balassa Ildikó, SZÁMALK Zrt. (előadásanyag ) Előadásomban bemutatni kívánom az új informatikai szakmák közül azokat, melyek a digitális iparágak szakembereinek képzésére, az új szakmákra való felkészítés céljából jöttek létre (alkalmazásfejlesztő, multimédia alkalmazásfejlesztő, WEB fejlesztő stb.) Az új szakmai struktúra és tartalom és a kimenetként meghatározott elméleti és gyakorlati tudás a gazdaság követelményeinek megfelelő. A szakmák bemutatásánál elsősorban az egyéni és társas kompetenciák fejlesztési folyamatát mutatom be a képzésben és a szakmai gyakorlat során. Kiemelni kívánom a külső cégénél végzett szakmai gyakorlat során elsajátítható, illetve fejleszthető képességeket és készségeket. | | | 14.30-14.45 | Az informatikai szakképzés korszerűsítése Szabó András, NSZI (előadásanyag ) A 2006-ban indult Országos Képzési Jegyzék (OKJ) korszerűsítési feladatai az informatika területén. A munkaerőpiaci felmérések alapján megújult követelményrendszer bemutatása. A moduláris képzési rendszer előnyei és alkalmazása. Az informatikai szakképzés jövője Magyarországon. | | | 14.45-15.00 | Az informatikai - iskolarendszerű - szakképzésben a gyakorlati képzéshez szükséges eszközök beszerzésének (fejlesztésének) támogatása nyílt pályázatok keretében a Munkaerő-piaci Alap Képzési Alaprész decentralizált regionális forrásainak felhasználásával Gegesi Kiss Pál, OM Alapkezelő Igazgatósága (előadásanyag ) A Munkaerő-piaci Alap Képzési Alaprész decentralizált kerete terhére kiírásra kerülő regionális pályázatok hazai forrást biztosítanak a képző intézményeknek és a szakképzési hozzájárulásra kötelezetteknek (akik az állam által elismert szakképesítések megszerzésére szervezett iskolarendszerű szakképzésekben részt vevő iskolai tanulók, illetve felsőfokú szakképzésben részt vevő hallgatók gyakorlati képzését végzik) az informatikai szakképzések gyakorlati oktatása során használt eszközpark fejlesztésére, vissza nem térítendő támogatás formájában. A pályázatokat a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok márciusban írják ki, a pályaműveket áprilisban kell kidolgozni és benyújtani, az értékelés és a támogatásokra vonatkozó döntés, valamint a támogatási szerződések megkötése május - július hónapban történik. A beruházásokat megvalósítani és az elszámolásokat benyújtani augusztus - október között kell. A támogatás (és az önrész) felhasználásával beszerzett eszközöket az új tanévben már használni lehet. Az előadás a pályáztatási - támogatási folyamat jellemzőit, eredményeit, ezen keresztül a források felhasználásának hatékonysági kérdéseit érinti, az OKJ Informatika szakmacsoportban megvalósult korábbi és jelenlegi fejlesztésekkel összefüggésben is. | | | 15.00-15.15 | Korszerű informatikai oktatás a tudásalapú gazdaság fejlődésének kulcsa Balogh István, IVSZ (előadásanyag ) Az előadás összefoglalja a megoldandó a problémákat és javasolt megoldásokat, amelyek szükségesek az informatikai képzések fejlesztéséhez, hogy azok megfeleljenek a munkaerőpiac, a gazdaság elvárásainak és az európai standardoknak. Az előadás kitér arra, hogy az informatikai képzés, illetve a "beágyazott" informatikai megoldások fejlesztésének milyen hatása várható a gazdaság fejlődésére. Az előadásban kiemelten foglakozik az IT mentor foglakozás társadalomba és a gazdaságba való beintegrálásának kérdéseivel, fontosságával, hatásával a gazdaságra. | | | 15.15-15.30 | Civil szervezetek szerepe a szakoktatásban Bóday Csaba, HÁPB Szakoktatás és a a tudásalapú társadalom Szakképzés a munkaadók felől nézve Egy lehetséges, működő modell bemutatása Civil szervezetek szerepe a modellben Hírközlési Ágazati Párbeszédbizottság szakképzéssel kapcsolatos tervei |
Vissza a programhoz
|
|