Az e-közszolgáltatások tesztelését és a felhasználói fogadókészség növelését biztosító módszertan kidolgozása, kipróbálása
A program a Miniszterelnöki Hivatal támogatásával, az eMagyarország Program keretében valósult meg. |
A projekt időtartama: 2009. április 1. - szeptember 30.
A projekt célja
Az információs társadalom hazai fejlődése egyre több e-közszolgáltatás bevezetését igényli. Ezen szolgáltatások felhasználóbarát működését biztosító – a megrendelőtől, a fejlesztőtől független szervezet által végzett – tesztelése, minősítése és a jelentős felhasználói csoportok motiválása, képzése nem megoldott.
A Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) a fenti probléma megoldására, vállalta a projekt keretében:
- a hazai, külföldi és saját tapasztalatainak felhasználásával az e-közszolgáltatások törvényességi, biztonsági és ügyfél-, felhasználóbarát minősítés módszertanának kidolgozását;
- a minősítési módszertan kipróbálását, a teszt eredmények elektronikus kérdőív kitöltő rendszerét biztosító honlap létrehozását;
- a tesztelés lebonyolítását végző, szakértői és civil szervezetek hálózatba szervezését;
- a minősítés tesztelési eredményeinek terjesztését.
A Miniszterelnöki Hivatal Infokommunikációs Államtitkárság által támogatott eMagyarország program, MENET 2008 pályázat során elnyert támogatás felhasználásával
- egy államigazgatási honlap (www.magyarorszag.hu), valamint
- hat önkormányzati honlap (www.szombathely.hu , www.kecskemet.hu és körzetünkbe tartozó 3-3 település) és
- a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) pályázati szolgáltatás (www.eper.hu)
pilot tesztelése is megvalósult a projekt során.
Az e-Közszolgáltatások minősítési, tesztelési eljárása
- A minősítési, tesztelési eljárás rövid leírása
- Előzmények
- Hazai és külföldi tapasztalatok
- Közszolgáltatások tesztelési módszertana törvényességi, szabványossági, biztonsági és használhatósági szempontból*
- Fejlesztői ajánlások
- Minősítéshez, teszteléshez használt kérdőívek*
- Tesztelést szervező IT-Mentorokat oktató tananyag*
- Tesztelést végző szervezetek
- Ügyfél-, felhasználó- és vásárlóbarát minősítések együttműködése
- Teszteredmények
- Jövő
*: csak zárt felhasználói kör számára érhető el
A projekt eredménye
A projektben javasolt e-közszolgáltatások tesztelési módszerének kialakítása és pilot, az IT mentor tananyag fejlesztése, terjesztése, az alábbi célok megvalósításához járult hozzá:
- a vizsgált szolgáltatások elektronizáltságának fejlesztésére, valamint személyre szabott, helyi, specifikus igényekre épülő megközelítés kialakítására adtak megoldásokat,
- a vizsgált és meglévő e-közszolgáltatások eredményességének szakmai és minőségi vizsgálatát végezte a pályázó nemzetközi tapasztalatokra épülő kutatások felmérése révén,
- az e-közszolgáltatások használatának növelésében elért eredmények elterjedését szolgáló IT mentorképzés és az eredmények terjesztésében vettek részt a pályázó és a vele együttműködő civil szervezetek,
- az e-közszolgáltatásokhoz kapcsolódó, a társadalmi és a gazdasági fogadókészség növeléséhez, a felhasználói képzettség javulásához járult hozzá a projekt eredményeként létrejövő teszt módszerének kialakítása.
A projekt eredményeképpen kidolgozásra és kipróbálásra került az e-közszolgáltatások minősítési és tesztelési eljárása, amely a továbbiakban is alkalmas a hazai e-közszolgáltatások törvényességi, biztonsági és ügyfélbarát minősítésére.
Bővebb információ
Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök
Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ)
www.matisz.hu
Tel: 213-5089
Email: info@matisz.hu