tanulmányok / háttéranyagok > nemzetközi szakanyag
2011.06.27.

Tegyük hozzáférhetőbbé az e-kormányzati szolgáltatásokat!

„Május 27-én a Tanács következtetéseket fogadott el a 2011–2015-ös időszakra szóló európai e-kormányzati cselekvési tervről. A cselekvési terv célja, hogy előmozdítsa az e-kormányzati (elektronikus kormányzati) szolgáltatások elterjedését mind helyi és regionális, mind uniós szinten, hogy a polgárok és a vállalkozások Európa-szerte – származási országuktól függetlenül – szélesebb körben és könnyebben férhessenek hozzá az ilyen szolgáltatásokhoz.

A cselekvési terv konkrét gyakorlati intézkedéseket sorol fel, melyek célja többek között annak biztosítása, hogy 2015-ig sokkal egyszerűbbé váljon a szociális biztonsági és az egészségügyi ellátásokra vonatkozó kérelmek beadása, illetve az ellátásokhoz való hozzájutás, a nyugdíjjogosultságok uniós tagállamok közötti hordozhatósága, vagy az, hogy Európában bárhol tanulhassunk.

Ezen túlmenően az inkluzív és elérhető e-kormányzati szolgáltatások hozzásegítik a fogyatékossággal élő személyeket és a kirekesztődés veszélyével szembenéző más csoportokat ahhoz, hogy a közigazgatással folytatott digitális interakciónak köszönhetően önállóbbá váljanak és képesek legyenek az önkiszolgáló megoldások használatára.

A vállalkozások a zökkenőmentes, határokon átnyúló e-kormányzati szolgáltatások segítségével könnyebben nyithatnak fiókvállalkozást vagy leányvállalatot egy másik uniós tagállamban, illetve könnyebben kínálhatják szolgáltatásaikat vagy áruikat Európa bármely pontján.

A cselekvési terv értelmében a felhasználók aktívan részt vesznek majd az online közigazgatási szolgáltatások alakításában, hogy azok a lehető legjobban megfeleljenek az igényeiknek.

Teljes cikk

Forrás: Tegyük hozzáférhetőbbé az e-kormányzati szolgáltatásokat!, Európai Unió Tanácsa, 2011. május 27.
Council conclusions on the European eGovernment Action Plan 2011-2015 (pdf)


Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) © 2011, MINDEN JOG FENNTARTVA